RUANG IKLAN UNTUK DISEWA
RUANG IKLAN UNTUK DISEWA
RUANG IKLAN UNTUK DISEWA
RUANG IKLAN UNTUK DISEWA
Advertise Now!

Tuesday, November 15, 2016

Ebook Anak Pintar Cergas

Posted by Sham_esse at 5:49 PM

Perhatian Bagi Ibu Yang Sedang Mengandung Dan Yang Mempunyai Anak Dibawah Usia 5 Tahun!!!

Mahu Anak Anda Pintar & Pandai Membaca Sebelum Masuk Tadika?

Ketahui bagaimana mendidik anak anda menjadi anak yang pintar cerdas dan pandai membaca sejak kecil disini..

Assalammualaikum & salam sejahtera buat ibu-ibu serta bakal ibu.
Boleh dikatakan, hampir semua ibu-bapa inginkan anak mereka menjadi anak yang pintar dan cerdas. Namun, seringkali, tanggungjawab untuk mendidik anak itu, diserahkan bulat-bulat kepada pihak penjaga, nursery, guru tadika dan kadangkala ada juga yang menyerahkannya kepada orang gaji.
Sebenarnya, untuk menghasilkan anak yang pintar, terdapat beberapa teknik dan formula yang boleh digunakan, ia sebenarnya bermula dari sejak anak tersebut di dalam kandungan lagi.
Namun begitu, untuk ibu-ibu yang sudah melahirkan anak, usah risau, ianya masih belum terlambat untuk membentuk anak-anak anda untuk menjadi anak yang pintar dan cerdas.

Ramai Ibu-Bapa Kini, Mendidik Anak Mereka, Sepertimana "Ibu-Bapa Mereka Dahulu" Mendidik Mereka..

Zaman sudah berubah, dulu anak-anak yang berumur 4-6 tahun, banyak bermain nyorok-nyorok, kejar-kejar, cakar ayam, teng-teng dan sebagainya.. tetapi kini, anak-anak yang berumur 3 tahun pun sudah ada ipad/tablet sendiri.
Pesan Saiyidina Umar R.A "Didiklah anak-anakmu mengikut zamannya.."
Saya masih ingat lagi, sewaktu saya kecil dahulu, saya mula belajar membaca sewaktu saya darjah 1 (umur 7 tahun), masuk darjah 2 (umur 8 tahun), barulah saya pandai membaca dengan agak lancar, ianya adalah normal pada waktu itu. Boleh dikatakan, semua rakan-rakan sekelas saya hanya pandai membaca selepas masuk darjah 2.
Ianya sangat berbeza dengan anak-anak zaman kini, pada umur 6 tahun, sebelum masuk darjah 1, mereka mestilah sudah pandai membaca. Jika tidak, mereka akan ketinggalan. Tambahan lagi, pada zaman ini, persaingan adalah sangat sengit. Semua ibu-bapa mahukan yang terbaik untuk anak mereka.
Jadi, beruntunglah anda yang menjumpai website ini!

Pandai Membaca Sebelum Tadika! Besar Kelebihannya!

Menerusi website ini, saya akan bongkarkan tips & teknik, bagaimana anda boleh mendidik & mengajar anak anda supaya pandai membaca, sebelum mereka masuk ke tadika lagi. Lagi cepat mereka pandai membaca, maka lebih banyaklah perkara yang boleh mereka belajar.
Bayangkan, pada umur 5 tahun, anak anda sudah boleh membaca label-label yang terdapat pada botol dan kotak malahan signboard. Saya sendiri agak terkejut, apabila pada satu hari, anak saya yang berumur 5 tahun, tiba-tiba membaca signboard kedai-kedai yang dilalui sewaktu saya membawanya bersiar-siar, "Kedai Makan, Kedai Dobi" katanya dengan penuh semangat. Selepas menyedari perkara itu, saya mula membelikan lebih banyak buku-buku cerita untuknya. .
Pada umur 6 tahun, dia sudah pandai membuka komputer dan menaip sendiri perkara yang ingin dia belajar dan ketahui di google ataupun youtube.
Apabila berumur 7 tahun, dia sudah boleh membaca sarikata yang dipaparkan dan sekaligus memahami jalan cerita serta mesej yang terdapat di dalam cerita tersebut.
Kini, anak saya sudah tahu banyak perkara berbanding rakan-rakannya yang lain. Dia juga lebih mudah faham apabila saya menerangkan kepadanya tentang sesuatu perkara yang agak rumit, seperti bagaimana makanan dihadam di dalam perut, tentang ketuhanan, tentang kehidupan realiti dan fantasi, serta pelbagai lagi perkara.

Ketahui Tekniknya Disini!

Tanpa melengahkan masa lagi, disini, saya ingin perkenalkan kepada anda sebuah ebook tulisan saya, yang akan membongkarkan rahsia, bagaimana untuk mendidik dan mengajarkan anak anda, agar mereka, menjadi anak yang pintar dan cerdas, serta boleh membaca sebelum masuk ke tadika lagi.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

i-Cikgu | Bahan Bantu Mengajar Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting